تاج سه گانه آمریکا در تیررس اسب "امریکن فیرو"

دو هفته پس از گذشت مسابقه کنتاکی دربی و کسب مقام قهرمانی توسط اسب "امریکن فیرو"" American Pharoah  یا همان "فرعون آمریکایی" به مالکیت آقای "احمد زیات" (مصری الاصل) ، "امریکن فیرو"  توانست با اقتدار دومین پیروزی خود را در هفته گذشته و در مسابقه "بریکنس ستکس"  (گروه 1 ) که در شهر "بالتیمور آمریکا" و در زیر باران و رعد و برق شدید برگزار شد، بدست آورد و در دومین مسابقه تاج سه گانه آمریکا که به مسافت 1900 متر برگزار شد قهرمان شود. این اسب از شروع مسابقه در پیشاپیش اسب ها حرکت می کرد و توانست با اختلاف 7 طول، قاطعانه مقام قهرمانی را از آن خود کند. سوارکار این اسب قهرمان "ویکتور سبینوزا"  و مربی آن  "بوب بافرت" می باشند.

"امریکن فیرو" کره سیلمی "پایونیروف ذ نایل" است و مادرش "لیتل برینس" نام دارد.

در این مسابقه اسب "تیل اوف فیروف" و "دیفینینگ رود" به ترتیب به مقام های دوم و سوم نائل آمدند.

با کسب دومین مقام قهرمانی توسط "امریکن فیرو" در مسابقه " بریکنس ستکس" ،امید زیادی وجود دارد که این اسب بتواند جام سه گانه آمریکا (تریبل کراون) را بدست آورد.

با توجه به اینکه تنها اسبی که بتواند در هر 3 مسابقه این جام، مقام قهرمانی را کسب کند، برنده تاج سه گانه آمریکا خواهد بود. اگر اسب "امریکن فیرو" بتواند در مسابقه سوم یعنی "بلمونت ستکس" که فردا در شهر بلمونت آمریکا و به مسافت 2400 متر برگزار خواهد شد و آخرین کورس این مسابقات می باشد،پیروز شود، نه تنها بعد از 37 سال تاج سه گانه آمریکا را برنده شده بلکه بعد از این مدت یک مالک عرب توانسته است این افتخار را از آن خود کند که افتخاری بسیار رویایی می باشد.

آخرین اسبی که تاکنون توانسته جام سه گانه آمریکا را برنده شود، اسب "افیرمد" در سال 1978 میلادی می باشد.

همه علاقه مندان به اسب و مسابقات اسبدوانی در دنیا بی صبرانه منتظر برگزاری آخرین کورس تاج سه گانه و مشاهده قهرمانی "امریکن فیرو" بعد از 37 سال در این مسابقه می باشند .

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ