حمید رادان: از مسابقات اسبدوانی امارات تجربیات زیادی کسب کرده ایم

 

حمید رادان مرد صاحب نظر ایرانی می گوید: مسابقات اسبدوانی کشور امارات که ازمعتبرترین و موفق ترین مسابقات بین المللی بوده و نقش مهمی در ایجاد روحیه سوارکاری و ارائه مهارت های آن دارا می باشد، نه تنها در کشور امارات بلکه در کشورهای همسایه، مخصوصا در جامعه اسبدوانی ایرانی نیز تاثیرات به سزایی گذاشته است .

ما در جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنیم در طول سال کلیه مسابقات اسبدوانی در میادین مختلف کشور امارات را پیگیری و مشاهده کنیم .

ایشان در گفتگو با مجله اماراتی العادیات (ویژه اسب) اضافه نمود: ما بطور کلی دوستدار مسابقات اسبدوانی می باشیم و تجربه مسابقات اسبدوانی برگزار شده در امارات تاثیر خاصی در روحیات دوستداران مسابقات اسبدوانی ایران گذاشته است زیرا این مسابقات بصورت مدرن برگزار می شود و مستقیما در سطح دنیا پخش می شود و ما جهت پیشبرد مسابقات داخلی خودمان و همچنین بهبود نژاد اسب از آن الهام می گیریم.

آقای رادان که مالک مرکز بزرگی در تهران جهت تولید و پرورش اسب است و این مرکز دارای اصطبل های متعددی می باشد از فعالیت های میادین اسب امارات در جهت اصلاح نژاد اسب تروبرد و نیز مسابقات اسبدوانی استفاده مطلوب می نماید.

ایشان اظهار نمود: در حال حاضر در مرکز پرورش خودمان تعدادی اسب که سابقه شرکت در مسابقات بین المللی امارات را دارند، نگه داری مینماییم که در حال حاضر برخی از آنها در جهت اصلاح نژاد اسب در ایران به عنوان سیلمی مورد استفاده قرار گرفته اند .

ایشان می گوید: اسب ریو کینگ فرزند سیلمی مربوش (که از اسب های شیخ احمد بن راشد آل مکتوم بوده است) و مادیان ریو دنسر (فرزند سیلمی پنی کمپ که دارای لقب گنیس انگلیس به مالکیت شیخ محمد آل مکتوم ) جزو برترین اسب های مرکز تولید و پرورش اسب رادان می باشد . ایشان اضافه نمود که اخیرا اسب مذکور (ریو کینگ) در مسابقات اسبدوانی گروه یک کشور ایران به مسافت 1550 متر به مقام قهرمانی دست یافته است.

قابل ذکر است که آقای رشید ایری، مربی با تجربه ایرانی در حال حاضر مدیر اصطبل های مرکز تولید و پرورش اسب رادان می باشد. ایشان از معروفترین و با تجربه ترین مربیان اسب بوده که مدت خدمت ایشان از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ادامه دارد و به عنوان با سابقه ترین مربی اسب و سوارکاری شهرت دارد.

آقای رادان اخیرا با مدیر برنامه ریزی خود در دبی ، آقای سامی زاهدی از مسابقات اسبدوانی جبل علی دبی دیدن کردند.

مجله العادیات - ترجمه رادان هورس

 

ارسال نظر

نظرات
بهنام ناصریان پاسخ
چهارشنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۴

سلام . باعث افتخار ایران وایرانی ها هستی جناب رادان با حضورتان در جوامع بین المللی اسب داران زنده باد ریوها                                                               

مدیر سایت
چهارشنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۴

با سلام و تشکر از شما کاربر گرامی

سه شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۴

حاج آقا موفق باشی به قول عطا کر هر کسی یک قدم برای این اسب نجب برداره خدا بهش خیر وبرکت میده ان شاا... موفق باشین

مدیر سایت
سه شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۴

با سلام و سپاس از شما دوست گرامی

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ