چند مقاله در رابطه با دوپینگ - قسمت پنجم

ارائه طرح قانون ملی مبارزه با (ریشه کنی) داروهای غیرمجاز مسابقات اسبدوانی آمریکا

مسابقات اسبدوانی در آمریکا از نظر اقتصادی بعنوان یک صنعت، سالانه 25 میلیارد دلار درآمد دارد و 400 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

آقای "آرثر هانکوک" موسس شرکت "WHOA" و مالک مزرعه "استون فارم" گفت: مهمترین چیز در ورزشی که مبنای آن سلامتی رقابت ها می باشد این است که بین کلیه اسب ها، سوارکاران، مربیان و مالکین اسب های مسابقاتی فرصت های مساوی بوجود آید حتی برای تماشاگرانی که با این مسابقات عجین شده اند. ایشان افزود: ایجاد این همفکری و هماهنگی یک فرصت استثنایی است برای کلیه عوامل مذکور برای حمایت از تدوین برنامه جامع ملی در رابطه با داروهای نیروزا و نحوه آزمایش مواد تقویتی و نوع جرایم مترتبه بر متخلفین با تشکیل مجموعه نظارتی مستقل، قوی و فعال.

آقای "جیمز جاگلیانو" رئیس "جاکی کلوپ" که از حامیان پیشتاز برای تدوین این برنامه جامع می باشد گفت: ایجاد این تشکیلات موجب تغییرات زیادی در مقررات خواهد شد.از طرفی آقای "کریگ فرافل" رئیس مجموعه بریدرز کاپ گفت: عدم رسیدگی به موضوع مقررات داروهای نیروزا در مسابقات اسبدوانی 38 ایالت، قصور و کوتاهی است و در حال حاضرتبعیت از یک برنامه مدرن و مصوب جدید برای پیشبرد ورزش سوارکاری، نیاز مهم و حیاتی است. ایشان اضافه کرد: این تشکیلات از عضویت افراد دیگر در مجموعه خود استقبال می کند و شاید این امر باعث فتح باب جدیدی برای سوارکاران باشد تا این معضل اساسی در مسابقات آمریکا حل شود.

از نظر بعد اقتصادی موضوع، آقای "بول تونکو" نماینده نیویورک در مجلس سنای آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد: پیروی از تدوین برنامه جامع در سایه رقابت سالم و مستقل در زمینه داروهای مجاز و آزمایش آنها از امیدهایی است که مدت طولانی منتظر آن می باشیم. این برنامه جامع ضامن استمرار این صنعت در آینده و همچنین تقویت بخش رفاهی اسب ها خواهد بود. ایشان افزود: در زمینه صنعت اسب های تروبرد که سالانه 25 میلیارد دلار درآمد و ایجاد 400 هزار فرصت شغلی جدید می شود، مسائل زیادی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

با توحه به مسائل ذکر شده لازم به یادآوری است که در رابطه با این موضوع که همانند سایر کشورهای دیگر جهان، در مسابقات اسبدوانی آمریکا نیز کلیه داروهای نیروزا ممنوع شود، هیچگونه اشاره و یا توضیحی از سوی گروه همفکر و یا آقای "بول تونکو" داده نشده است.

مجله الخیُال امارات متحده عربی به تاریخ جولای 2015 (مرداد ماه 1394)- ترجمه رادان هورس

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ