چند مقاله در رابطه با دوپینگ - قسمت سوم

استثنا نمودن اسب های سوئدی از تست مواد نیروزا قبل از مسابقات سوارکاری در بریتانیا  

اخیرا مسئولین امر سوارکاری در بریتانیا اعلام کردند که اسب های سوئدی به لیست کشورهایی که از اجرای تست آزمایش استفاده از مواد نیروزا در مسابقات اسبدوانی در بریتانیا مستثنی شده اند اضافه شد.

کشورهایی که هم اکنون در این لیست می باشند عبارت است از: ایرلند، فرانسه و آلمان

این کشورها به علت رعایت مقررات و برنامه ریزی لازم در بررسی میزان مواد نیروزا مورد استفاده اسب های خود قبل از شرکت در مسابقات اسبدوانی که این مقررات و برنامه ریزی ها انطباق کاملی با مقررات و معیارهای تعیین شده هیئت اسبدوانی بریتانیا می باشد مجوز شرکت دارند. البته از دیگر کشورها درخواست شده است که نمونه هایی از خون و ادرار اسب های خود را قبل از مسابقات ارسال نمایند تا بررسی شود.

یکی از سیاست های کاری جدید هیئت سوارکاری بریتانیا در زمینه مبارزه با استفاده غیر مجاز از مواد نیروزا که برای اولین بار در ماه ژوئن 2014 اعلام شد این است که اسب های کشورهای ایرلند، فرانسه و آلمان از شرط حضور در بریتانیا 10 روز قبل از زمان مسابقات مستثنی گردیده اند. این مهلت 10 روزه، مدت زمان مقرر جهت گرفتن نمونه خون و ادرار اسب های شرکت کننده در مسابقات بریتانیا و بررسی نتایج حاصله آن می باشد.

 بدین جهت با اسب های دولت های یاد شده همانند اسب های بریتانیا رفتار می شود و تابع مقررات و سیاست های کاری آزمایشی مسابقات سوارکاری بریتانیا در زمینه مبارزه با استفاده از مواد نیروزا می باشند. قابل ذکر است که تنها اسبی که از سوئد در جشنواره "رویال اسکوت" انگلستان در جام "کومنولث" از گروه یک در روز 19 ژوئن شرکت خواهد کرد اسب "فولاتایل" است.

از طرفی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت شرکت اسب های کشورهای دیگر در مسابقات سواکاری بریتانیا بصورتی که هیچگونه اخلالی در ضوابط مبارزه با مواد نیروزا بوجود نیاید، هیئت مسابقات اسبدوانی بریتانیا برای اطمینان از نتایج آزمایش های به عمل آمده از اسب های شرکت کننده خارجی، همکاری مستمری با فدراسیون بین المللی سوارکاری را شروع نموده است.

به همین لحاظ هیئت مذکور با هر موردی که برخورد کند مطابق ضوابط و مقررات خود رفتار خواهد نمود.

منبع: مجله العادیات للخیل امارات متحده عربی - ترجمه رادان هورس

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ