چند مقاله در رابطه با دوپینگ - قسمت چهارم

توسعه میدان بررسی مواد نیروزا توسط مسئولان "بریدرز کاپ" آمریکا  

مسئولین بریدرز کاپ آمریکا اعلام کردند برنامه بررسی مواد نیروزا را توسعه داده اند و از این به بعد شامل کلیه مسابقات مقدماتی و انتخابی اسبدوانی که در طول سال برگزار می شود و برندگان آن به جشنواره بزرگ مسابقاتی که در اواخر اکتبر برگزار خواهد شد خواهد بود.

نتیجه این بررسی ها موجب دور نمودن اسب هایی که آزمایش آنها مثبت بوده از شرکت در مسابقات بریدرز کاپ که به نام "مسابقات بین المللی قهرمانی اسب های اصیل تروبرد" معروف می باشد خواهد بود.

این مسئولین اعلام کردند که کلیه پیست های اسبدوانی که در آنها مسابقات انتخابی برگزار می شود می بایست نسبت به اجرای مقررات برنامه ملی یکسان در ارتباط با داروهای نیروزا دقت لازم را بنمایند. این امر نشان دهنده و دلیل قاطع و قوی از تغییر دیدگاه و سیاست آمریکایی ها در زمینه مبارزه با استفاده از مواد و داروهای ممنوعه نیروزا در مسابقات انتخابی بریدرز کاپ که نزدیک به 50 مسابقه بوده (در سایر رده بندی ها) می باشد. این تغییر سیاست و دیدگاه مقدمه ای برای تدوین و صدور مقررات جدید در زمینه برنامه جامع ملی در مبارزه با استفاده از مواد ممنوعه توسط اسب های مسابقاتی می باشد.

یکی دیگر از نکات این سیاست قاطعانه جدید این است که مسئولین بریدرزکاپ از برگزارکنندگان مسابقات در کلیه میادین اسبدوانی درخواست کرده است که نسبت به تقویت و افزایش تدابیر امنیتی از اسب های شرکت کننده در مسابقات اقدام نمایند مشروط بر اینکه این نظارت امنیتی توسط مسئول امنیتی مجاز یا توسط مراقبت از اسب ها بوسیله دوربین های ویدئویی مدار بسته حداقل به مدت 8 ساعت قبل از شروع مسابقات باشد و این اقدامات اجرایی زیر نظر کمیته ملی سلامت و صحت مسابقات اجرا شود. همچنین بر کلیه میادین اسبدوانی لازم است به بررسی دی کربنات پلاسمای خون کلیه اسب های شرکت کننده اقدام نموده و داروهای مجاز را در روز مسابقه توسط ((TCO2  و دامپزشک معرفی شده توسط موسسه دیگری آنهم با نظارت کامل انجام شود، مشروط بر اینکه کلیه سرنگ های استفاده شده و لوازم جانبی آن جمع آوری و تحویل داده شود تا در آزمایشگاه های مطمئن و موثق مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مجله العادیات للخیل امارات متحده عربی - ترجمه رادان هورس

 

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ