پس از گذشت 141 سال اولین مالک مصری الاصل برنده مسابقه کنتاکی دربی

 

پس از گذشت 141 سال

اولین مالک مصری الاصل برنده مسابقه کنتاکی دربی امریکا

از سال 1870 میلادی که اولین دوره مسابقات اسبدوانی (کنتاکی دربی) آمریکا برگزار شد، اسب "امریکن فیرو" American Pharoah  یا "فرعون آمریکایی" به مالکیت آقای "احمد زیات" (مصری الاصل) در دوره 141 این مسابقات که در تاریخ 2/5/2015 در میدان اسبدوانی "چرچیل داونز" با شرکت 18 راس اسب و با حضور بیش از 170 هزار تماشاگر (که رکورد جدیدی محسوب می شود) به پیروزی رسید. سوارکار این اسب قهرمان "ویکتور سبینوزا" می باشد که شغل قبلی اش راننده اتوبوس در شهر "مکزیکو سیتی" بود. در بدو آموزش سوارکاری نظر مربی اش این بود که ایشان حتی صلاحیت سوارشدن بر خوک را هم ندارد چه برسد به اسب !!! اما گویا تمام اسباب و امکانات مهیا شدند تا همای سعادت و تاج قهرمانی بر سر این اسب و سوارکارش قرار بگیرد و اولین مرحله تاج سه گانه را با پیروزی به پایان برساند. یادآوری می شود که از تاریخ 1978 میلادی (از 38 سال پیش تا کنون) هیچ اسبی نتوانسته است تاج سه گانه را کسب کند.

"احمد زیات" مالک اسب "امریکن فیرو" که مصری الاصل می باشد توانست به عنوان اولین مالک عرب جام کنتاکی دربی را در حضور 170 هزار تماشاگر بالای سر ببرد. "زیات" که مالک و پرورش دهنده اسب "امریکن فیرو" و پدرش سیلمی "پایونیروف ذ نایل" Pioneerof The Nile   می باشد، پس از کسب مقام قهرمانی گفت: "امریکن فیرو" یک اسب استثنایی است که من از پیروزی او در این مسابقه یقین داشتم. "زیات" که در دوره های قبلی این مسابقات 2 بار تلخی شکست را با اسب " پایونیروف ذ نایل" و "بودی مستر" که به مقام نایب قهرمانی رسیده بودند، چشیده بود، این بار با "امریکن فیرو" که اولین نسل از سیلمی "پایونیروف ذ نایل" محسوب می شود، توانست شکست های قبلی را جبران کند و پیروزی بیادماندنی را بدست آورد. هفته گذشته نیز این اسب قهرمان در میدان سوارکاری "پمیلیکو" آمریکا، در کورسی از گروه یک که به مسافت 1900 متر برگزار شد، با فاصله 7 طول به مقام قهرمانی نایل گردید و بدین ترتیب از هفت مسابقه خود به ششمین قهرمانی پیاپی دست یافت.

بوب بافرت، مربی اسب "امریکن فیرو"

بوب بافرت، مربی 62 ساله آمریکایی، در کسوت مربیگری تاکنون چهار مرتبه جام دربی کنتاکی را بالای سر برده است. اولین پیروزی وی در سال 1997 میلادی با اسب "سیلور شارم"، دومین بار در سال 1998 میلادی با اسب " رویال کوایت"، سومین بار در سال 2002 میلادی با اسب "وار امبلم" و چهارمین بار در سال 2015 میلادی با اسب "امریکن فیرو"

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ