سخنی چند با علاقمندان

بنام یزدان بی همتا

سخنی چند با علاقمندان و دست اندرکاران ورزش اسبدوانی

هزاران درود و با تقدیم احترام خدمت همه هواداران اسب و اسبدوانی

شاید اکثر شما عزیزان از فعالیت های مجموعه بزرگ رادان هورس با خبر باشید ولی برای آندسته از شما خوبان که کمتر با فعالیت های مجموعه رادان هورس آشنا می باشید، مطالبی را به اختصار عرض می نمایم:

1-   مجموعه رادان هورس پس از یک وقفه نسبتا" طولانی با خرید یکی از کره های شاهکار تولید منطقه اسب خیز ترکمن صحرا بنام ریو کالکشن (ارتگا) به مالکیت شخص حمید رادان شروعی دوباره را برای شرکت در مسابقات اسبدوانی آغاز نمود. لازم به ذکر است که آقای حمید رادان از قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی با مالکیت اسب های بسیار در مسابقات اسبدوانی حضوری پر رنگ و فعال داشته که حضور تا سال های بعد از انقلاب اسلامی و پس از تعطیلی میدان اسبدوانی بزرگ تهران در میادین ترکمن صحرا ادامه داشته است. یعنی حدود قریب به بیش از چهل سال ارتباط تنگاتنگ با مردم منطقه ترکمن صحرا، ایشان به خوبی با تراکمه و خواسته های آنها در زمینه اسبدوانی آشنا بوده و بدلیل رابطه خوب و مستمر با آن عزیزان درد آنها را بخوبی متوجه می شود.

2-  بدلیل خصوصیات ذاتی و همیشگی آقای حمید رادان که در هر کاری دنبال بنای صحیح و اصولی بوده و حرکت را مطابق بر پیشرفت های امروزی دنیا خواسته، در زمینه اسب و اسبداری نیز ،با احترام به نژاد های داخلی منجمله نژاد دوخون، به حرکت در خالص سازی وانتخاب نژاد روز دنیا (اسب تروبرد ) روی آورد که سال 1384 در این ضمینه با خرید 3 کره تروبرد وارداتی دکتر بردبار از کشور فرانسه در سنین نزدیک به دو سال بنام های ریو دنسر(سلطان بدون چون و چرای مسافت 1000 متر اسبهای ایران)، ریو فرمول، ریو مادمازل و در سال 1385 یک مادیان تولیدی عالی بنام مزوپتومیا با یک کره تازه از این مادیان بدنیا آمده و کره 2 ساله دیگری بنام پرشین شاپ که رکورد دار کره های 2 ساله مسابقات اسبدوانی بهاره گنبد کاووس سال 1385 بود، شروع به فعالیتی بزرگ نمود که شاید هیچ کس  بجز حاج حمید رادان در آن زمان تصور آنرا نمی کرد که روزی این مجموعه به این حد عریض و طویل گردد. ولی این تازه استارت این ماجرا بود ایشان بهمراه دکتر فرید بردبار پا به حراجی تاترسلز گذاشت و در آنجا با نگاهی فرا مرزی به انتخاب اسب هایی برای مسابقات جهانی اسبدوانی دبی اقدام نمود ( اسب های نیو جرسی که الان جزو سیلمی های موفق ایران بوده و اسب قهرمان دانچیلینگ وورس که مقام بسیار زیاد و ارزنده ای رو در مسابقات اسبدوانی معتبر کشور امارات کسب نمود)

3- اسب های ایشان علیرغم کارشکنی های بسیار از سوی عوامل مختلف به کسب پیروزی های متعدد خود در مسافت های مختلف در میادین اسبدوانی کشور ادامه می دادند، که ایشان با خرید زمین خوبی در نزدیکی های شهر صنعتی هشتگرد اقدام به تاسیس مرکز پرورش اسب رادان نمودند

4- بعدها ایشان با شرکت مداوم در حراجی تاترسلز کشور انگلستان که معتبرترین حراج اسب در کشور انگلستان و اتحادیه اروپا و یکی از برترین حراج های دنیا می باشد و خرید اسب های برتر از آنجا و توسعه مرکز پرورش اسب رادان به اقدامات خود در راستای بهینه سازی این صنعت کمک شایانی نمود.

5-  در همین راستا با انتخاب و خرید سیلمی های بسیار عالی کمکی را به مادیان داران محترم جهت بهبود اصلاح نژاد و خط خونی مادیان های بومی ایران شروع نمود، همانطوری که مستحضرید همه ساله این سیلمی ها را به عشق مردم ترکمن صحرا به قیمت بسیار ناچیزی در اختیار آنها قرار می دهد تا همگان بتوانند از این سیلمی ها استفاده نمایند.

6- در خود این مجموعه با توجه به وجود مادیان های استثنایی و لزوم تولید کره هایی برتر همه ساله با کارشناسی دقیق و همه جانبه و با استفاده از علم روز دنیا، سیلمی های مناسب مادیان های مجموعه انتخاب شده تا کره هایی برتر و منحصر بفرد برای این مجموعه و هواداران تولید بگردند.

7- در زمان بارداری ضمن برخورداری از بهترین تغذیه و با صرف هزینه های گزاف بهترین مولتی ویتامین ها و مکمل های خوراکی سعی خود را برای بالابردن راندمان تولیدی می نماید، همانگونه که خود بیشتر مطلعید هر ساله نتیجه اسب های تولیدی مجموعه رادان هورس چه از آن خود و چه از آن مردم، روز به روز بهتر شده است.

8- در زمانی که تولیدات به سن مسابقه میرسد به مربی و خانوادهء با وفای آن و دوست مالک مجموعه رادان هورس  می رسد که سر مربی رشید ایری  با تجربه ای گران بها وتلاشی بی وقفه اقدام به آموزش هر آنچه که لازم است می پردازد

9- در زمان انجام تمرینات و مسابقه، اسب ها از بهترین تغذیه و تحت نظر دامپزشکان از بهترین ویتامین ها، اسید آمینه ها و مکمل های خوراکی استفاده میشود، انجام همه و همه این کار ها برای یک مجموعه بسیار سخت و با پرداخت های هزینه های بسیار گزاف امکان پذیر شده که نتیجه این باشد دل هوادارن واقعی ریو شاد شوند.

10- در نظر کسی که صاحب این مجموعه می باشد و تا این مرحله هیچ چیزی به جز حرکت در راه صحیح مد نظر نداشته، اتهام  شرکت در تبانی و مصرف مواد دوپینگی وصله ای ناجور و  خارج از مردانگی می باشد، اگر قرار به استفاده از این مواد بود پس چه دلیل به صرف اینهمه وقت، انرژی و هزینه، آنهم برای مواد دوپینگی درجه 3و 4 که بقول کارشناسان تاثیر خاصی روی اسب نداشته و بیشتر از لحاظ قوانین دوپینگ، مشمول می باشند.

11- اکنون که نهضت مبارزه بی امان با فاسدین این رشته ورزشی به همت و پیگیری های مداوم شخص ریاست محترم فدراسیون آغاز گردیده، اینگونه تحرکات قابل تامل به نظر می رسد،

سر آخر از اینکه وقت خود را برای خواندن این متن در اختیار ما قرار دادید، صمیمانه سپاسگزاری می نمایم و امیدواریم که بتوانیم بر عهد خود با این علاقمندان راستین که چیزی جز خدمت و راستگویی نیست بمانیم.

 

                                                                  با تشکر

                                                                         مجموعه تولید و پرورش اسب رادان هورس

 

ارسال نظر

نظرات
صلاح الدین عیدی پاسخ
چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳

با سلام و  عرض احترام به مجموعه رادان هورس

تنها نکته و مهمی که درباره این موضوع می توانم عرض کنم، این است ، که باید به نتایج اعلامی احترام گذاشت، و این اشتباه را ، چه سهوا و چه عمد انجام شده باشد، قبول کرد که انجام شده.
مجموعه رادان هورس که با علم دنیا در حال پیشرفت است، چطور میشود که از دوپینگ بودن، مواد و مکمل ها و آمپول ها خبر ندارد! یا لیستی از آنها ندارد، لیستی که اعلام میشود ، با استفاده از انها اسب شما دوپینگی محسوب میشود!

در انتها ، از زحماتی که مجموعه رادان هورس برای تولید و و تغییر نژاد اسب ها ، انجام یدهند کمال تشکر را دارم.

مدیر سایت
شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳

با سلام
ما به اشخاصی که مسئول این کار هستند اعتماد کامل  و همچنین به داروها و مکمل ها نیر آشنایی کامل داریم و به همین دلیل است که می گوییم دوپینگ از سمت ما انجام نشده است و دست های پنهایی در پشت پرده این توطئه را بوجود آورده اند.

دوست پاسخ
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳

آقای رادان من به شخصه از  تلاش های شبانه روزی و بی وقفه ی شما که با صرف هزینه های کلان در خرید اسبهای خوب برای ایران عزیز گام بر داشته اید کمال تشکر را دارم و خسته نباشید و خداقوت عرض میکنم.
امروزه به جرات میتوان گفت که تمامی مربیان از دارو و آمپولهای مختلف برای مسابقات اسبانشان استفاده میکنند و واقعا فکر نمیکنم کسی در ایران منکر این قضیه شود سالهاست که با پیشرفت علم در کشورهای مدرن دنیا این آمپولها جای خود را با ویتامین های خوراکی عوض کرده اند که در بلند مدت هم کارایی اسب را بیشتر هم برای سلامتی اسب ها بهتر است و از شوک دادن و تلف شدن حیوان نیز جلوگیری میکند ولی متاسفانه در ایران اکثرا هم به خاطر گران بودن هزینه این مکمل ها و هم به خاطر صبور نبودن بعضی از مالکین و مربیان همیشه راه آخر که آمپول میباشد انتخاب میشود که متاسفانه هر ساله شاهد تلف شدن بهترین اسبها بر اثر استفاده این دارو ها در روز کورس و بعضا مشکلات دیگری در زمان آبستنی مادیان ها و حتی مرگ بهترین مادیان های تولیدیمان قبل از رسیدن به سن 10 سال هستیم.
بنده شاهد این قضیه که آقای شیخ پور چند روز زودتر از کورس به چادر شما میامد بودم و همه میدانند که ایشان به اسبان شما آمپول میزدند باتوجه به شناختی که بنده از شما دارم 100 در 100 یقین دارم که با معقوله دوپینگ کردن اسبتون مخالفید و این بنده خدام احتمالا از دارویی استفاده کرده که نمیدانسته دوپینگ هست که اگر نتیجه دوپینگ ها به موقع اعلام میشد اصلا در هفته های بعد استفاده نمیکرد.
داروی استفاده شده اگر اشتباه نکنم دوپینگ نوع 3 یا 4 هست که  تاثیر چندانی در اسبهای شما نداشته و همه از قدرت ریو ها باخبرند  در آخر از شما خواهشی دارم که با قبول اشتباه از طرف تیم شما به نتیجه ی آزمایشات احترام گذاشته و دوستان شما همیشه به دنبال مقصر نباشند که اگر چنین باشد محبوبیت شما در دل هواداران صد چندان خواهد شد.
ببخشید که وقتتون گرفتم.
((طرفدار واقعی ریوها))

شیخ پور
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳

ضمن عرض تشکر از مطالب خوب کاربر گرامی ، لازم میدانم که در ارتباط با مطالب مرتبط با بنده مواردی را ذکر کنم.
در اینکه 2 یا 3 روز آخر هفته را به محل اسبها میامدم کاملا فرمایش شما صحیح است. اما نکاتی وجود دارد که کمی از ذهن شما دور مانده است. 
1:تمام مکملها ، خمیرها و ویالهای مورد استفاده توسط بنده قبل از خرید بررسی کامل شده و پس از تایید و مطابقت مواد موثره و اجزا تشکیل دهنده آنها با لیست مواد ممنوعه درج شده در سایت فدراسیون سوارکاری ، مورد استفاده قرار میگیرند.بنابراین حتی اگر هر شخصی، علمی به کاربرد مواد تشکیل دهنده مکملها نداشته باشد ، براحتی با مطابقت با لیست دوپینگ ، میتواند در مورد دوپینگ بودن یا نبودن آنها ، اطلاعات کسب کند.
2:در محل اسکان اسبها در تهران ، علاوه بر اسبهای شرکت کننده در کورس آنهفته ، اسبهای دیگری هم حضور داشتند که یا کورس کرده بودند و یا در هفته های آینده کورس میکردند و یا مشکلاتی برایشان بوجود آمده بود که به آنها باید رسیدگی میشد. بجهت دوری راه نیز بنده تنها میتوانستم 1 یا 2 روز در تهران حضور داشته باشم.
بنابراین اگر در تهران حضور داشتید و توجه کافی به چادر ما داشتید احتمالا شاهد حضور نعلبندها و دامپزشکها در آن دو روز آخر هفته نیز بودید. 
در آخر از توجه و توصیه های دوستانه شما نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با تقدیم احترام: محمد شیخ پور

محمودی پاسخ
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳

با سلام و عرض ادب:جناب آقای رادان برهیچ کس پوشیده نیست که شما فردی سالم و درستی هستید. ما که در منطقه دور دست از پایتخت هستیم  شما را تایید نموده وشما را بدور از این نا جوانمردیها میدانیم.اینان کسانی هستند که دوست ندارند ترقی وپیشرفت شما را شاهد باشند.

ایوب خادمی پاسخ
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳

با سلام حاج اقا عمرتان زیاد و با عزت انشاالله   زحمات شما بر هیچ کس پوشیده نیست باور کنید امیدمان بعد از خدا به شما و افرادی مثل شماست تا انشاالله اسب و اسبدوانی به جایگاه واقعی خود برسد .

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ